Vi skaber tryghed
et telefonnummer på nettet - eller en webshop? Den rette hjemmeside er individuel
I dag forventes det, at man som virksomhed har en hjemmeside. Hvis man ikke findes på Internettet, så eksisterer man nærmest ikke.
Telefonbogens rolle er udspillet - de færreste bladrer i De Gule Sider og kigger annoncer. Man søger - sikkert på Google eller Bing - og klikker videre til kommunen, håndværkeren, restauranten. I dag bliver selv bedemanden fundet på Internettet.
Netop den åbenlyse forventning om, at man skal have en hjemmeside, er den største faldgrube. Til spørgsmålet "hvorfor ønsker I en hjemmeside?", svarer de fleste, at "det skal man jo".
Det er ret få ting, man "bare skal". Der er og skal altid være et argument, et formål. Et projekt uden et formål bliver aldrig en succes. Det samme gælder hjemmesider. Som projektledere er vi vant til rejse spørgsmålet:
"Hvis vi ikke definerer et mål, hvordan skal vi så nå det?"
Som de fleste andre IT projekter, så er teknikken i virkeligheden en ret lille del. Det drejer sig i virkeligheden om, hvad man vil med sin hjemmeside, og ikke mindst hvorfor.
En hjemmeside skal ganske enkelt kunne betale sig.